Is It Smart to Switch Wheelchair Van Companies?

Entrée latérale pour l'évacuation en cas d'urgence

Ever feel like your wheelchair vans are holding you back? Maybe you’ve faced constant breakdowns, surprise delays, or long waits just to get simple service. That’s enough to make any healthcare team, non-profit, or transit program sweat. Because when your vans don’t show up, people miss appointments, sit alone at home, or go without care. […]

Which Is Better: Front or Rear Wheel Drive Wheelchair Van?

P6 Fourgon accessible à double entrée

Having trouble deciding between a rear-wheel drive wheelchair van or a front-wheel drive van for your program in Canada? You’re choosing for people, not parts. In 2017, nearly 30% of collisions in Canada happened on wet, snowy, or icy roads. Icy hills in North Shore BC, drifting snow in Manitoba, slush in the GTA.  The […]

What Is the Civil Remedies Grant Program in Ontario?

Opportunité de financement

Many communities want to help people who have been harmed by crime. The Civil Remedies Grant Program gives funding to support those efforts. If your organization helps prevent crime or supports victims, this grant may help you do even more good. The Civil Remedies Grant Program is part of Ontario’s Civil Remedies Act, 2001. It […]

Where Is the Best Place To Buy a Used Wheelchair Van for Sale?

P5 Side Entry Accessible Van de MoveMobility

Ever feel like finding a used wheelchair van for sale in Canada is about as easy as spotting a moose on Yonge Street? You’re not the only one. Many health networks, non-profits, and community programs worry about buying a dud. And for good reason. Picking the wrong used wheelchair accessible van can mean breakdowns, safety […]

What Are the Colour Choices for Accessible Vans?

MoveMobility P5 Side Entry Promaster Wheelchair Van

Did you know that even the colour of a wheelchair accessible van can change how people feel about using it? Colour choices for accessible vans might seem small, but they can make a big difference.  Picture this: You’ve worked hard to set up safe, reliable transportation, but you’ve chosen the wrong colour of your van, […]

How Does Indigenous Services Canada Support Mobile Startups?

Exterior wrap of the Mobile Counselling Van

Did you know Indigenous people make up about 5% of Canada’s population, yet many still struggle with basic healthcare and transportation? You’ve likely seen this first-hand if you’re part of a First Nation, Inuit, or Métis community. Maybe elders miss appointments because there’s no patient transfer van. Maybe people who use wheelchairs can’t get to […]

Qu'est-ce que la LAPHO ?

P4 Fourgon à accès latéral accessible aux fauteuils roulants

Voici quelque chose qui pourrait vous surprendre : Environ 27% des adultes au Canada vivent avec un handicap. Cela représente plus de 8 millions de personnes. Beaucoup d'entre elles dépendent de programmes communautaires, de services de santé ou de véhicules de soutien pour se rendre là où elles doivent aller. Si vos fourgonnettes accessibles en fauteuil roulant ne répondent pas aux normes de la LAPHO, c'est un grave problème. Cela signifie [...]

La formation est-elle incluse dans l'achat de ma camionnette ? Voici ce à quoi vous pouvez vous attendre

Van de démonstration de la clinique mobile MoveMobility

20% des Canadiens vivent avec un handicap, et beaucoup d'entre eux comptent sur des fourgonnettes accessibles en fauteuil roulant pour se rendre à leurs rendez-vous, aux programmes communautaires et à leurs activités quotidiennes. Lorsque vous envisagez d'acheter une fourgonnette pour fauteuil roulant, vous vous demandez peut-être si la formation est incluse dans l'achat de la fourgonnette. C'est une question légitime, car ces véhicules peuvent être déroutants [...]

Que se passe-t-il si vous soumettez le formulaire ?

Nous comprenons que vous ne souhaitez pas recevoir de multiples appels téléphoniques, e-mails ou spams. Vous voulez juste parler à un spécialiste de la mobilité commerciale qui peut répondre à vos questions sur les fourgons médicaux accessibles et mobiles.

Si vous soumettez le formulaire ou demandez des informations complémentaires, voici ce qui se passera :

  • Dans un délai d'un jour ouvrable, vous recevrez un appel téléphonique de l'un de nos spécialistes de la mobilité commerciale au numéro de téléphone que vous aurez indiqué. Cliquez ici pour rencontrer l'équipe.
  • Si nous vous manquons au téléphone, vous recevrez un message vocal vous invitant à nous rappeler. Vous recevrez également un courriel vous informant que nous avons essayé de vous joindre mais que nous vous avons manqué.
  • Une fois la connexion établie, votre spécialiste de la mobilité commerciale vous posera quelques questions afin de déterminer le type de véhicule pour lequel vous souhaitez obtenir de l'aide.
 
Si, à tout moment au cours de la le processus vous avez l'impression que nous sommes juste n'est pas la bonne solution pour votre communauté ou votre organisation, n'hésitez pas à nous le faire savoir. 

 

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Demande d'information

Faites-nous savoir ce pour quoi vous cherchez de l'aide et nous vous contacterons.