Le classique TR
Rear Ramp Ford Transit Wheelchair Van

TR Classic: Rear Ramp Ford Transit

MoveMobility’s Rear Ramp wheelchair accessible conversion for the Ford Transit is a great option for your organization if you need flexibility for wheelchair and ambulatory passenger transportation. 

If you’re worried about increasing costs of running heavily modified buses, anxious about rider discomfort, struggling with declining ridership and program participation, or frustrated with driver complaints or injuries, it may be time to consider the Rear Lift Ford Transit wheelchair van for your program.

Vous cherchez d'autres options pour ce modèle ? Cliquez ici ici pour connaître les autres équipements qui peuvent être ajoutés à ce véhicule. 

Modèle de véhicule

La camionnette Ford Transit pour fauteuils roulants à entrée arrière avec une rampe manuelle.

Flexibility with AutoFloor

The AutoFloor track system gives you complete control over seat and wheelchair configurations for your vehicle.

  • Sièges de qualité "transit" nettoyables par essuyage
  • Lightweight and removable on wheels for easy moving
  • Operators can easily wheel seats in or out of the vehicle using ramp or lift
  • Transport a combination of ambulatory, wheelchair, and stretcher passengers
  • Flexibilité et efficacité maximales à chaque trajet
  • Customize seating layouts to suit each passenger’s needs

Multipurpose Mobility Van for Many Applications

The Rear Entry wheelchair van conversion for full size vehicles like the Ford Transit provides flexibility and functionality. All conversions are certified for D409 and CMVSS.

Efficient and Easy to Drive

The Ford Transit is easy to drive, maneuver and park in city and rural applications. It boasts high ground clearance, so there is no scraping on gravel or snow-covered roads. Operators can enjoy 40% fuel savings compared to large cutaway buses.

Rider Comfort and Dignity

Your drivers and caregivers enjoy more space to safely secure wheelchair passengers without personal injury. You can transport a combination of ambulatory, wheelchair and stretcher passengers.

Flexible Floorplans

With AutoFloor, your wheelchair van's seating and wheelchair configuration can be changed at a moment's notice. Take who you need, when you need.

TR Classic Van FAQs

No, the TR Classic does not have a lowered floor or a raised roof. Wheelchair passengers are able to enjoy the view from large windows, instead of being seated below other passengers with limited visibility.

Requirements vary by model of the van, reach out to us to confirm.

The TR Classic accommodates up to 3 wheelchairs, up to 10 ambulatory passengers, or a combination of both. Up to 10 persons can ride in the vehicle at one time.

Wheelchair capacity depends on the size and layout of the chair.

AutoFloor est utilisé dans chaque conversion de fourgon MoveMobility. Il vous offre une grande flexibilité dans la position des sièges et des fauteuils roulants. Vous pouvez facilement vous adapter à différents dispositifs de mobilité en déplaçant les sièges en quelques minutes. Sans AutoFloor, vous ne pouvez pas personnaliser les plans d'aménagement.

Pour en savoir plus sur AutoFloor, consultez le centre de ressources : Qu'est-ce qu'AutoFloor ?

Looking for more TR Classic information or pricing?

Contactez MoveMobility en utilisant le formulaire ci-dessous et notre équipe de spécialistes en mobilité commerciale vous contactera dans les plus brefs délais.

Proud to be Canada's Leading Ford Qualified Vehicle Modifier (QVM)

Logo MoveMobility

Demande d'information

Faites-nous savoir ce pour quoi vous cherchez de l'aide et nous vous contacterons.

Que se passe-t-il si vous soumettez le formulaire ?

Nous comprenons que vous ne souhaitez pas recevoir de multiples appels téléphoniques, e-mails ou spams. Vous voulez juste parler à un spécialiste de la mobilité commerciale qui peut répondre à vos questions sur les fourgons médicaux accessibles et mobiles.

Si vous soumettez le formulaire ou demandez des informations complémentaires, voici ce qui se passera :

  • Dans un délai d'un jour ouvrable, vous recevrez un appel téléphonique de l'un de nos spécialistes de la mobilité commerciale au numéro de téléphone que vous aurez indiqué. Cliquez ici pour rencontrer l'équipe.
  • Si nous vous manquons au téléphone, vous recevrez un message vocal vous invitant à nous rappeler. Vous recevrez également un courriel vous informant que nous avons essayé de vous joindre mais que nous vous avons manqué.
  • Une fois la connexion établie, votre spécialiste de la mobilité commerciale vous posera quelques questions afin de déterminer le type de véhicule pour lequel vous souhaitez obtenir de l'aide.
 
Si, à tout moment au cours de la le processus vous avez l'impression que nous sommes juste n'est pas la bonne solution pour votre communauté ou votre organisation, n'hésitez pas à nous le faire savoir.